onsdag 5 januari 2011

Kaos...

...kan man väl säga att det är hos oss just nu!!

Jag är superkass i min mage o får inte behålla nån mat.. lowa-li äter fortf inte o är slö..
Hon dricker vatten, men ja vet inte om de e tillräckligt.. hur vet man de??
de går ju så snabbt tills de små blir uttorkade..

Vi har fortf inte börjat packa, ja har iaf skrivit en lista o den är ja glad för!
Vi massor kvar att handla på apoteket o Maxi.. mer majsvälling, näsdroppar, alvedon, ipren, vätskeersättning mm..
Petter fick va hemma idag för att framförallt ta hand om Lowa-li.. de hade ja inte fixat själv!

O vi har pratat m resebyrån som hjälper oss o bokar om våra biljetter ifall det inte går att åka imorgonbitti..
Men de e e inte så lätt! Petter har ett jobb han måste va tillbaka till den 24/1.. o åker vi inte imorgon så finns där inte biljetter förrän på mån-tis nästa v.. o de känns ju sådär!
O då får vi inte träffa Bjerlestams nåt heller vilket e skittrist!
Förresten så är inte dom heller så bra.. Zigge stackaren har åkt på öroninflammation igen, precis efter avslutad penicillinkur.. o Tilda o Erik har typ halsfluss! så trist.. Vi saknar er!!

Men.. snart kommer Petter hem m Underberg, tips från mormor.. så då ska här shottas!
o förhoppningsvis bli av me alla elaka basilusker i magen!!

Vill INGET hellre än att vi åker imorgon.. men hur fanken stå man ut m 2timmars tågresa, 11timmars flyresa o 2timmars bilresa m magsjuka??

Inte lätt...

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Det som är absolut bäst mot magsjuka är Coca cola! Du häller upp det i en bringare och rör ut kolsyran, jag lovar att det blir bättre! Vi kör alltid det och det hjälper, fick det rådet av en läkare när jag var liten! Krya på er!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Proviva är också ett tips. Min sambo va kass i magen på nyår och vi trodde vi skulle stanna hemma. Men efter några glas va han bättre.

    Tack för dina ord på min blogg

    Ha en underbar resa

    Kram

    SvaraRadera
  3. Cola har vi alltid osså kört med i min familj, utan kolsyra!! Underberg är en klassiker den rensar ut allt enligt min pappa ;)
    Ni ska fan med det planet imorgon!!!! /tesse

    SvaraRadera
  4. NEJ, vad är det ja läser, jag hoppas innerligt att ni kommer iväg i morron och att er sjuka försvinner, Usch nej, ni förtjänar inget mer än att komma iväg till Thai,, Önskar er en trevlig resa iallafall och hoppas att ni verkligen kommer iväg,, Hälsa alla på adressen i Thai att vi tänker på er era gottegrisar..
    Hoppas jag läser i morron att allt har blivit bättre,,

    Kramiz fam Henriksson..

    SvaraRadera