lördag 29 januari 2011

Träning..

Imorse var de dags för veckans tredje träning på gymmet!!
60min m instruktör, en riktigt grym kille som nu har hjälpt mig att lägga upp ett träningsschema som kan passa mig o min kropp..
(hade gärna anställt denna kille som min alldeles egna PT ;)

Jag ska fokusera på styrka + löpningen o hög/lågintensiv träning..
Lågintensiv träning rekomenderas ofta framför högintensiv träning när det gäller fettförbränning! (promenade, cykling mm)
Men en fördel m högintensiv träning är att förbränningen håller i sig flera timmar efter mitt träningspass! Därför har man en förbränning låångt efter att du slutat träna..

Lågintensivträning; ca 60% av din puls totala maxkapacitet
Högintensivträning; ca 80%


Så jag ska alltså försöka varva lite..
Ena passet kanske ja springer 6-7km i "lagom snack tempo"..
efter de några punkter av mitt schema!
Andra passet kanske ja kör kortare löpning, men med högre intensitet (intervaller)
o hela mitt styrkeschema..
En annan dag kanske ja kör ett gympa pass...

Så här ser mitt träningsschema ut:

Alla övn gör ja 10*3

* Uppvärmning/löpning
* Utfall m vikter
* Kettlebells, marklyft
* Kettlebells, knäböj
* Maskin, rodd
* Maskin, biceps
* Maskin, bröst
* Hantlar, axelpress
* Träningsboll, sit-ups
* Träningsboll, plankan
* Matta, höftlyft

De här e Kettlebells för er som inte hört talas om de..
Ja har hört många som har provat, men har aldrig testat själv..
Men vilken upplevelse!! Sjuuuukt bra träning o man kan ju göra en MASSA övningar m dessa "vikter"..
Ja börjar m 2 övn, sen får vi se om vi utveckalar denna träningsform ;)
Instruktören va grym på detta o visade va galet mycke man kan göra!! Impad...
Nu e ja så trött i min kropp..
Visst måste utfall va de man absolut får mest träningsvärk i låren av??
Jag e iaf helt spagetti o skakis..
Men så sjukt PEPPAD på att träna o fixa mina mål!!
Hade tiden funnits hade ja varit på Friskis varje dag ;)
Ha en mysig lördagskväll, de ska vi ha för ikväll e de dags för mys
m Harrybus, Malin o Chrille!!! <3<3



3 kommentarer:

  1. Oj oj oj...!! Förstår om du känner dig manglad! Kul att du är peppad!!!
    Kettlebells verkar intressant, vad är det egentligen?
    Var var Lowa-Li?
    Ha en mysig kväll med era vänner =(
    /Tesse

    SvaraRadera
  2. Låter ju super! Du är grym och verkar super peppad! Önskar med att jag haft en PT, Johan kollade till födelsedagspresent men PTn tyckte inte det var en bra ide med små barn och dån inte möjlighet till att Sätta upp jämna tider och få ut det ultimata för dom pengarna ... Kanske rätt. Men skitbra med tränings program, hade jag me behövt!
    Kram o kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Men Teeeeesse..har du inte läst inlägget ;) ??
    ja beskriver ju kettlebells ganska så bra..
    o ja ulli, super peppad o ja hoppas bara de håller i nu.. PT hade varit superroligt, men svindyrt!! kram

    SvaraRadera