onsdag 15 december 2010

Städning...

Ligger i soffan under täcket o läser mama..
Petter o lowa-li åkte iväg för en timme sen, för lite pulkaåkning o mys..

Sjukt märklig känsla.. här ligger ja alldeles ensam i vår soffa, me datorn i knäet.. när ja skulle kunna gjort en massa.. ja har ju TUSEN grejor att fixa.. jaaa, listan e fortf lika lång.. men ja orkar helt enkelt inte!
nu ropar ja högt o hoppas mina krafter kommer tillbaka snabbt!!

Iallafall har ja en massa tid på mig att ligga här o fundera.. på lite allt möjligt!
något som ja funderar på är de där me städningen.. att städa e egentligen inte så farligt, o framförallt inte om man hjälps åt.. då går de ju så snabbt o smidigt!
men att städa tillsammans med en 1-åring som e fullkomligt livrädd för dammsugaren är inte så kul..
så nu börjar ja fundera på städhjälp.. vad tycker ni?
hur gör ni barnfamiljer me städningen i era hem?


Så här gör iaf min favvo bloggerska.. o ja tycker verkligen hon gör helt rätt!!!
http://minbebis.com/blogg/fotballfruen/hur-jag-effektiviserar/

7 kommentarer:

  1. hej karro. inte kul de där med städning. men du kan ju göra som jag. turbostäda. jag dammsuga precis hela lägenheten (45kvm) på 5 minuter. inte dumt alls va? ha d super o hälsa petter o lowa-li. många kramar

    SvaraRadera
  2. Jakob är också rädd för dammsugaren. Det är ju världens träningspass att dammsuga med honom på ena armen.... Nä, tyvärr har städningen blivit lite lidande hos oss med sen han blev större. Toaletten tar jag dock samtidigt som han badar, det är kanon.
    Tror att mycket löser sig den dagen han inte är rädd för dammsugaren längre.
    Än en gång, krya på dig!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja du... är inne på vår 4:de vecka med en städerska! AND I LOOOOVE IT!
    All min tid går åt till roliga saker istället, klart jag dammsugar av 2-3ggr i veckan fortfarande, men det slipper man inte undan med en nästan 3 åring i hemmet som älskar att springa runt med riskakor, pepparkakor eller morötter...!
    Tvättar gör jag såklart fortfarande, men jag slipper grovstädningen som tar hur mycket tid som helst!!
    love you
    /Miss T

    SvaraRadera
  4. Här "städas" det varje dag efter behov tillsammans med Hannes, eller så leker han lite själv. men oftast hjälper han till att dammsuga eller sortera bestick eller kasta in saker i torktumlaren. Fast lite städhjälp har jag funderat på, kanske när jag börjar jobba igen. :)

    SvaraRadera
  5. Karro gör som jag anlita en städfirma

    kram Svärfar

    SvaraRadera
  6. Bästa vi gjort! Tuva var också rädd ett tag när hon var mindre, En perfekt julklapp är en egen dammsugare till henne!
    Göt det DU tycker är bäst för Er:) Kram

    SvaraRadera
  7. Jaaaa precis som Ulli skriver, en perfekt leksak är en egen dammsugare! Finns bosch inne på BR (en gul har Adam) han gillade inte alls dammsugaren när han var mini, men nu går han bredvis med sin egen & dammsugar till och med väggarna!!
    /Tesse

    SvaraRadera