tisdag 1 mars 2011

Läget hos familjen!

Här kommer en liten lägesrapport hur de ligger till me familjen lovely..

Lowa-li, hon mår bra!sover dock lite oroligt, både på nätter o dagar..
Vaknar på natten flera ggr..tappar nappen, e orolig o vill gärna ligga hos en o gärna på..
Men hon sover gott när de e dags för middags vilan o vagnen rullar.. Men stannar den så vaknar hon direkt, o idag gick de inte o somna om.. Så 35 min vila på hela dan, kanske lite lite för en plutta som e galet aktiv o aldrig still..
Hon utforskar o upptäcker världen på sitt egna lilla sätt.. Hon e nyfiken o vill gärna va med överallt! Får hon dock inte som hon vill, så blir hon alldeles tokig.. Framförallt om hon då inte har sovit ordentligt ;)
Dessa utbrott vill ja gärna slippa.. De e ok ifall de inträffar hemma, men här om dan hände de i affären.. Hon blir galet arg, stel som en pinne, hal som en ål o de går inte o hålla henne.. Hon stampar m fötterna o skriker sig alldeles röd i ansiktet..
Vid detta tillfälle fick hon syn på en glass hon ville ja, o dumma mamma sa nej.. Ja, vi har en liten bestämd dotter som vet vad hon vill.. O bara 16 mån gammal!!
Hon har blivit en stor tjej nu som man kan kommunicera med.. Hon fattar allt man säger o ber man henne nåt så gör hon de!
Helt otroligt, vem har lärt henne allt detta?!!
Hon bubblar som katten o härmar gärna det mesta man säger..
Blomma, docka, boll, nappe, kissa, duscha, hej- hejdå, mamma, pappa, mormor, morfar, farfar, abam (Adam), jacka, mössa.. Ja listan kan göras lång!! Det e så härligt o höra henne prata, o me värsta skånskan.. Hon hade minsann behövt umgås lite mer mrs Sthlms kusinerna ;)
Hon har även blivit vår lilla städerska här hemma.. Hitta hon nåt på golvet innan, så skulle de såklart in i munnen.. Men nu går hon snällt till papperskorgen m allt, duktiga tjej!
Ja skulle kunna gjort listan lång, o för er som inte träffat henne på ett tag så märks de enormt stor skillnad.. Det är så roligt m denna härliga utveckling, nästan alltid ;)

Jag då, jo ja mår bra! Är ganska trött efter halvskruttiga nätter o en busig flicka.. Försöker ta tillfället o hämta krafter då hon vilar, även om de inte e så lätt när hon sover så oroligt..
O jag kan säga att utan träningen hade ja inte orkat.. De ger mej kraft o energi, o tillfälle att rensa mitt huvud..
Ja kämpar m min vikt som går allt annat än bra.. De händer inte ett smack o de gör mej inte så peppar direkt..
Jag har nu de senaste veckorna kommit iväg ca 4ggr/v.. o de e ja nöjd med!!
Nåt medelpuls, nåt medel o cirkelfys i middags.. Men oftast tar ja morgonträning med start kl 7.. Då kör ja 6-7 km jogging på löpbandet..
Maten e ju också en stor del i de hela o den går väl ok.. Ja försöker tänka på vad jag äter, även ja inte e stenhård alltid.. Men det är inte som förr iaf, då kunde man äta gottis var dag utan att de hände nåt ;) allt har iaf blivit tusen ggr svårare sen graviditeten!!
Men vi kör iaf fika/kräng o en "fri" dag på lördagar.. O de känns bra!
Bara o kämpa vidare helt enkelt..

Petter då, han kämpar osså på me sin träning.. Vi kör varannan morgon o de funkar bra!han e superduktig o har värsta diciplinen på sig själv.. Både me mat o träning!där e han grym..
Sen grejar han en massa m sin musik.. "John John" tar mkt tid för er som inte visste.. Men de e kul! Nu håller vi tummarna för att "sänkt ner till botten" slår ut ordentligt..
Men just nu har han ont i sin mage o har haft ända sen i lördags.. De kniper o han mår inte alls bra! O ont i magen brukar de va ja som står för i vår familj.. Han har aldrig ont!
Hoppas de går över snart så ja kan få tillbaka min glada pidde igen..
O förresten så e han allt annat än glad ikväll.. Efter Uniteds match mot Chelsea så blev väl magonten ännu värre.. Dråmlans piss match o rövlans domare har ja fått höra ilväll. . .



Bjuder på en härlig bild från lowa-lis första United match..
Mot liverpool.. Endast 4 dagar gammal!!

Sov så gott!!

3 kommentarer:

  1. Känner igen mig massor i det du skriver om Lowa-Li.. speciellt om humör.. så skoj.. ibland blir jag bara full av skratt när han är sådär arg och tjurig.. känner igen mig själv i honom :P <3
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte kommentera på bloggen men jag lovar, jag läser allt! Vi pratar ju ändå ett par gånger per vecka men vi missar alltid något så det är kul med en uppdatering! P & K

    SvaraRadera
  3. Liva är som Lowa-Li gånger 100 typ. Gaaah. Det går i perioder det där. Just nu är en HEMSK period!!!!
    Känner verkligen igen mig. Jag vill också ner i vikt, men svårt att hitta tid till träning när M jobbar så dumma tider och så.. :(

    SvaraRadera