måndag 29 november 2010

Helt färdig...

...är ja just nu!! 07.50 parkera ja bilen hos mormor för lite snöskottning!
o ja kan säga, där va inte liiiiite snö.. galet va de kommit mkt!!
efter 10min hade ja grymt ont i min rygg, men kämpa på.. svettigt o tungt, men sååå skönt o komma ut en morgon o "träna lite".. tänk om man kunde gjort de lite oftare, så bra kroppen hade mått.. (de blev friskis ikväll oxå- undra hur mkt träningsvärk ja kommer ha imorn???)

09.00 va ja hemma igen o sa hejdå till petter som skulle cykla till jobbet!!

Förmiddagen bestod av mys o mys o en tur till maxi.. Lowa-li va superduktig o försökte inte krypa ur kundvagnen en endaste gång..

(annars brukar de va super stressande att handla själv me henne då hon vägrar sitta still)

Ja höll henne vaken tills efter lunch så att hon bara skulle sova 1 långt pass ida..
min tanke va då att ja skulle få en massa gjort..
förbereda maten, greja, läsa tidningen, plocka undan.. så bra blev de dock inte!
Hon somna i min famn när vi läste bok.. så fort ja skulle lägga henne ifrån mej blev hon jättelessen.. ja prova en massa olika varianter, sängen, vagnen, vår säng..
men de va bara mammas famn som funka!
så då passa ja på att mysa o sluta ögonen.. o för en liten stund hade ja glömt alla mina måsten ;)
de blev en kort vila, lite mer än 1timme sen fick hon sitta i matstolen o göra mig sällskap när ja greja..

Lite vila gjorde denna lilla prinsessa trött väldigt tidigt..o ännu mer mammig!!
så hela kvällen har vi försökt o göra allt för att hålla henne vaken.. o få henne att leka m pappsen.. just nu e hon supermammig o de e mamamamama hela hela tiden..
undra hur länge de ska va såhär?! hon somna gott strax innan åtta..
faktiskt i pappas famn m vällingflaskan i handen <3

2 kommentarer:

  1. Vill du ha ett tips från mästertipsaren? hahah.. När det gäller att sitta still i kundvagnen & inte stressa IHJÄL sin mamma, så brukade jag ta med gurkstavar (de är ju bara vatten -så mättar inte) eller så fick han en korv att hålla på med.. På det sättet hann jag nästan alltid handla innan "mutan" tog slut ;)
    /Miss T

    SvaraRadera
  2. Du får testa den där vagnen på maxi som är en "bil" med ratt den går hem! Martina

    SvaraRadera